HIGH ALL THE TIME

SAMSONITE

Um quarto. Uma cama, um roupeiro, sapatos espalhados e uma mala de viagem, ali ao canto. Para que nos lembremos sempre que há mais lugares para ver.

Tem de estar sempre ao nosso alcance. A mala de viagem é um objeto tão próximo do coração como as caixinhas de recordações que guardamos no fundo do roupeiro, cheias de boarding passes e fotografias e memórias que aquecem o peito. A Samsonite está ali ao fundo, mas já esteve no Algarve com a família toda, em Paris com o namorado, em Las Vegas com as amigas. Já a levamos para todo o lado – ou será que é ela que nos leva a nós.

__________

A room. A bed, a wardrobe , scattered shoes and a suitcase, there, in the corner . To remind us that there are always more places to see.
It must always be within reach. The suitcase is as near an object of the heart as the boxes of memories that we keep in the closet floor, full of boarding passes and pictures and memories that warm the chest. Samsonite is there, in the background, but it has stayed in Algarve with the whole family, in Paris with the boyfriend, in Las Vegas with the friends. We took her everywhere. Or has she taken us?

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on Tumblr0